A hetedik tanács kifejtése

22481400129_bd0ea23291_o

Használj videót!

Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy a hatásgyakorlás mennyire fontos. Ennek rengeteg eszköze van, a tréningeken ezekről elég sokat beszélek. Ilyen a személyessé tétel, a történetépítés, a sok teljes diás kép használata, és ilyen eszköz a videó is.

Ma már elképzelhetetlen a világ internet nélkül. Pedig alig több mint harminc éves. Ma már elképzelhetetlen egy a TV-ben egy film négy reklámblokk nélkül, pedig néhány tíz éve egy filmet folyamatosan végig lehetett nézni. (Tulajdonképpen hosszú évek óta ezért nem nézek televíziót.)

Nekem ez túl sok zaj. Nemcsak a hangot nevezem zajnak, az elképesztő mennyiségű rám zúduló információ egyszerűen fáraszt és ingerlékennyé tesz.

A világ ilyen változása azt eredményezte, hogy az ingerküszöb az emberek életében sokkal magasabbra tevődött. Ez bármennyire is nem tetszik, ehhez alkalmazkodni kell, és a prezentáció megfelelő hatása elérése érdekében is hasznos tehát a videó.

Ezt egy más oldalról megközelítve azt is mondhatom, hogy a technika fejlődése lehetővé tette, hogy ne csak szöveget, hanem képet, hangot és videót is integrálhatunk a prezentációba.

Így tehát kijelenthető, hogy egy-egy jó videó a prezentációban jelentősen növeli annak a hatását.

Néhány gyakorlati tanács:

  • A beágyazott videó maximum néhány perc legyen!
  • Ha on-line videót ágyazol be, akkor ne felejtsd, hogy kell az internet kapcsolat!
  • A beágyazott videó stílusát ne nagyon állítsd intenzívre (a dián a videó területén jobb egérgomb és helyi menü), én alapon szoktam hagyni.)
  • Szeretem a kattintásra indítást, mert én döntöm el, hogy mikor induljon. (szintén jobb egérgomb helyi menü)

Van még egy fontos szerepe a videónak. Tapasztalatok szerint a hallgatóság figyelme tíz perc után lankadni kezd. Ezért a prezentációdat úgy építsd fel, hogy kb. tíz percenként valamivel zökkentsd ki a résztvevőket. Ez lehet a már említett videó, de lehet egy-egy kérdés, vagy kilépsz a pódiumról és úgy mondasz valamit, stb.

Fontos, hogy a videó feltétlenül erősítse a prezentációd mondanivalóját, ne legyen öncélú!

 

Hívj most!