A nyolcadik tanács kifejtése

szakértő

Hívjál szakértőket!

A mai világban majdnem minden az eladásról szól.

Ha végig gondolod ez még olyan dolgokra is igaz, mint egy felvételi beszélgetés, ahol igyekszel a leendő munkáltató szakembereit meggyőzni a te alkalmasságodról, vagy az udvarlás, ahol hasonló dolgokról van szó.

Ennek az eladásnak szinte tökéletesre fejlesztett módszerei vannak.  Gondolj arra, hogy ha megnézel egy lámpát az interneten, utána egyből olyan reklámok jelennek meg a számítógépeden, vagy mobilodon, amik lámpát hirdetnek. Mivel ez így van, és sok esetben ez már az ember agyára megy, igyekszik hárítani a vásárlók többsége minden ilyen szándékot.

A másik probléma, hogy nem tudod megfelelő minőséget kapsz-e. Internetes vásárlásnál azonnal keresed a hozzászólásokat, vevői véleményeket, és igazad van, mert bizalmatlan vagy!

 Pontosan ez történik akkor is, amikor prezentálsz. Akármilyen terméket vagy szolgáltatást kínálsz a prezentációddal, nem vagy igazán hiteles.

  • Ha beszámolót készítesz, vagy államvizsgázol a „vevőid” nehezen hisznek neked.
  • Bármilyen jól bemutatod az előnyöket és a portékád nagyszerűségét, az kétes értékű, hiszen nyilván azért mondod, hogy eladd.

Mennyivel másabb a helyzet, ha más mondja, hogy a te terméked milyen jó!

Nem te dicséred, hanem más! Minden szolgáltatás referenciákat, véleményeket mutat. Minden webáruház vásárlói véleményeket emel ki.

Ha tehát a prezentációdban olyan szakértők véleményét mutatod meg, akik a te termékedről hasznos és jó dolgokat mondanak, vagy vevői véleményeket mutatsz, az sokkal hitelesebb a hallgatóságod szemében.

Például ha mobilt-telefont árulsz, akkor nagyon hasznos egy néhány perces videó, ahol egy szakértő püföli, karcolgatja, üti és vágja, és nem tudja tönkretenni az általad kínált készüléket.  

Mindenki az gondolja, hogy ez igen, ez egy jó mobil!

Volt olyan Apple bemutató, ahol Steve Jobs a színpadra hívott egy szakértőt, akinek egy percben kikérte a véleményét valamiről, ami az iPhone jóságát támasztotta alá.

Mutass tehát a prezentációdban „szakértői véleményeket”, vagy mutass vásárlói véleményeket, mert hitelessé tesz téged!

Hívj most!